{tab title="rachunki" class="red solid"}
Rachunek rozliczeniowy bieżący
- rachunek bieżący w walucie PLN skierowany do Klientów prowadzących działalność gospodarczą
- zarządzanie finansami firmy w dowolnym miejscu i czasie poprzez bankowość elektroniczną (Internet Banking) oraz karty debetowe VISA business i MasterCard business
- realizacja stałych zleceń i poleceń zapłaty
- możliwość realizacji przelewów w mechanizmie Split Payment
- możliwość założenia rachunków pomocniczych w PLN, EUR i USD
Rachunek w walucie wymienialnej
- rachunek bieżący w EUR lub USD skierowany do Klientów prowadzących działalność gospodarczą
- służy do gromadzenia środków pieniężnych w walutach wymienialnych oraz do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych w wykonywaną działalnością gospodarczą
- zarządzanie finansami firm w dowolnym miejscu i czasie poprzez bankowość elektroniczną (Internet Banking) oraz karty debetowe VISA business i MasterCard business
- realizacja przelewów zagranicznych w walucie, w której prowadzony jest rachunek
{tab title="karty" class="red solid"}
VISA BUSINESS DEBETOWA
-
akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
- nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
- karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
- karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
- wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
- płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
- sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
- dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
- karta płatnicza z funkcją Visa PayWave, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych
MasterCard BUSINESS DEBETOWA
-
akceptowana na całym świecie międzynarodowa karta płatnicza
- nowoczesny, uniwersalny i bezpieczny środek płatniczy zapewniający szybki dostęp do pieniędzy
- karta wyposażona jest w mikroprocesor (tzw. chip)
- karta wydawana jest na 3 lata, wznawiana automatycznie
- wypłaty gotówki bez prowizji w sieci bankomatów grupy BPS i SGB oraz Planet Cash
- płacenie za towary i usługi w placówkach handlowo-usługowych
- sprawdzanie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę
- dokonanie awaryjnej wypłaty gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą
- karta płatnicza z funkcją PAYPASS, pozwalającą na dokonywanie transakcji zbliżeniowych
Transakcja zbliżeniowa (bezstykowa) to transakcja bezgotówkowa, dokonana przy użyciu karty z anteną zbliżeniową, w punkcie usługowo-handlowym zaopatrzonym w terminal POS z czytnikiem zbliżeniowym. Polega na realizacji płatności poprzez zbliżenie karty do czytnika zbliżeniowego bez konieczności potwierdzania transakcji przez posiadacza karty za pomocą kodu identyfikacyjnego PIN. Działa wyłącznie przy transakcjach o niskiej wartości (do 100 PLN), dokonanie transakcji o wyższej kwocie wymaga autoryzacji kodem PIN. Funkcję transakcji zbliżeniowych można wyłączać i włączać w portalu KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
Cash Back
To usługa, która daje możliwość wypłaty gotówki na terminalu POS przy okazji dokonywania płatności bezgotówkowych z kasy punktów handlowo-usługowych (np. sklepu, stacji benzynowej), oznaczonych znakiem „cash back”, z uwzględnieniem wysokości dziennego limitu wypłat gotówki. Warunkiem wypłaty jest jednoczesne dokonanie transakcji bezgotówkowej, dokonanej na terenie Polski – nie jest możliwa sama wypłata gotówki.
Z usługi cash back mogą korzystać Posiadacze kart płatniczych VISA i MASTERCARD.
Dzięki usłudze cash back:
- nie trzeba szukać bankomatu, gdy potrzebujemy niewielkiej kwoty w gotówce,
- oszczędzamy czas, robiąc jednocześnie zakupy i dokonując wypłaty gotówki.
Maksymalna kwota pojedynczej wypłaty gotówki w ramach usługi “cash back” wynosi 300 PLN.
Google Pay
Klienci posiadający karty debetowe Visa i MasterCard wydane przez Bank Spółdzielczy w Wąsewie mogą korzystać z aplikacji Google Pay.
Google Pay to szybka, łatwa i bezpieczna metoda płacenia telefonem z systemem Android, tak samo jak zwykłą kartą. Aplikacja bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach, w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
W sklepach można wygodnie płacić telefonem wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe.
Miejsca te poznasz po jednym z symboli przy kasie (grafika obok).
Korzystaj z możliwości, jakie daje karta płatnicza
Twoja karta płatnicza to nowoczesny i wygodny środek płatniczy przeznaczony dla osób ceniących komfort i swobodę finansową.
Co daje karta płatnicza?
-
dzięki karcie nie musisz nosić przy sobie gotówki i masz stał dostęp do pieniędzy
-
portal kartowy KartoSFERA (www.kartosfera.pl) umożliwia dostęp do wybranych usług i funkcjonalności karty, m.in. aktywacja karty, zmiana kodu PIN, zastrzeżenie karty
-
karta umożliwia dokonywanie płatności internetowych - wystarczy zarejestrować się w portalu kartowym KartoSFERA i aktywować zabezpieczenie 3D Secure
- kartą można płacić za codzienne zakupy we wszystkich miejscach akceptujących płatności kartą
Nową kartę aktywujesz:
-
za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
-
za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
- w placówce Banku Spółdzielczego w Wąsewie
Wznowioną kartę aktywujesz:
-
poprzez dokonanie dowolnej operacji w bankomacie z użyciem poprawnego kodu PIN
- za pośrednictwem portalu kartowego KartoSFERA (www.kartosfera.pl)
-
za pośrednictwem Infolinii Grupy BPS pod numerem +48 86 215 50 00
UWAGA!
Jeśli zgubisz swoją kartę płatniczą lub zostanie ona skradziona, natychmiast poinformuj o tym Bank, dzwoniąc pod numer Infolinii +48 86 215 50 50 lub ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart +48 828 828 828 lub przychodząc do placówki Banku.
Pamiętaj!
-
podczas transakcji w punktach handlowych nie trać karty płatniczej z pola widzenia
- nie udostępniaj numeru karty ani kodu PIN osobom trzecim, w tym osobom kontaktującym się z Tobą telefonicznie w sprawie karty
-
nie odpowiadaj na pocztę elektroniczną, z której wynika konieczność podania informacji o karcie
- nie podawaj informacji o karcie na stronach internetowych, które nie są bezpieczne
- chroń numer karty i inne poufne kody umożliwiające dokonanie transakcji, tak aby nikt oprócz Ciebie nie mógł wejść w ich posiadanie, rejestrując obraz karty, np. przy użyciu telefonu komórkowego, kamery wideo lub w inny sposób
- przed wyrzuceniem niszcz wszystkie dokumenty, które zawierają pełen numer karty
{tab title="płatności" class="red solid"}
Eixir i SORBNET
Płatności krajowe w PLN są realizowane w systemie ELIXIR od poniedziałku do piątku.
ELIXIR – system funkcjonujący w ramach Krajowej Izby Rozliczeniowej SA (KIR S.A.). Jest to międzybankowy system pośredniczący w elektronicznej wymianie komunikatów rozliczeniowych, który umożliwia realizację przelewów w złotych oraz informacji pomiędzy jego uczestnikami. System pośredniczy między innymi w wymianie: poleceń przelewu, dowodów wpłaty, poleceń zapłaty.
Harmonogram sesji rozliczeniowych KIR S.A.
Płatności wysokokwotowe (tzn. powyżej 1 000 000 PLN) oraz inne pilne zlecenia, mogą być realizowane w systemie SORBNET. Płatności składane do realizacji w placówkach Banku Spółdzielczego w Wąsewie oraz za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Internet Banking do godziny 14:30 są rozliczane w tym samym dniu.
Paybynet
Usługa Paybynet pozwoli wygodnie i szybko płacić za zakupy internetowe, a także pomoże bezpośrednio z konta internetowego regulować opłaty wymagane przy załatwianiu spraw urzędowych.
Dane przelewu są automatycznie wypełniane przez system.
Przelewy walutowe i zagraniczne
Bank realizuje zlecenia płatnicze w walutach wymienialnych oraz w złotych polskich na zlecenie klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych prowadzących rachunki w Banku Spółdzielczym w Wąsewie.
Bank oferuje następujące typy przelewów:
- przelew SEPA
- polecenie wypłaty
- przekaz internetowy – dostępny wyłącznie dla klientów indywidualnych
Przelew SEPA – transakcja płatnicza realizowana przez banki działające na terytorium Unii Europejskiej oraz Norwegii, Islandii, Lichtensteinu i Szwajcarii, które podpisały umowę o przystąpieniu do SEPA – SCT (SEPA Credit Transfer), spełniająca warunki:
- waluta transakcji EUR
- zawiera prawidłowy numer rachunku bankowego beneficjenta oraz zleceniodawcy w standardzie IBAN, prawidłowy kod BIC
- koszty „SHA”
- tryb realizacji standardowy
- nie zawiera jakichkolwiek dodatkowych instrukcji płatniczych
- bank zleceniodawcy i bank beneficjenta przelewu są uczestnikami Polecenia Przelewu SEPA-SCT (SEPA Credit Transfer)
Otrzymywanie płatności z zagranicy odbywa się dzięki podaniu w treści zlecenia:
Kod BIC (SWIFT) Banku: POLUPLPR
(przed numerem rachunku należy dodać PL)
WESTERN UNION
Western Union Money Transfer to system umożliwiający dokonywanie międzynarodowych i krajowych przekazów pieniężnych za pośrednictwem sieci agentów na całym świecie.
{tab title="bankowość elektroniczna" class="red solid"}
Internet Banking
Usługa umożliwia Klientowi Banku zarządzanie rachunkami bez konieczności przychodzenia do placówki. Bankowość internetowa to bezpieczny dostęp do rachunków poprzez sieć Internet z każdego miejsca o dowolnej porze – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wystarczy komputer, tablet lub telefon podłączony do Internetu.
Bankowość internetowa daje możliwość m.in:
- sprawdzenie stanu rachunku
- wydruk historii operacji
- eksport i wydruk wyciągów, potwierdzeń
- wykonania przelewu jednorazowego lub zdefiniowanego
- wykonania przelewów do ZUS oraz urzędów skarbowych
- zarządzanie rachunkami
- wykonania przelewów własnych, przelewów międzybankowych (ELIXIR, SORBNET)
- zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
- wprowadzenie zlecenia stałego
- doładowania telefonu
- składanie wniosków o świadczenie Rodzina 500+ oraz Dobry Start
Jeśli jesteś już użytkownikiem tej usługi, możesz zalogować się do serwisu transakcyjnego. W innym przypadku, możesz przetestować jej działanie w wersji demonstracyjnej.
Aplikacja mobilna NASZ BANK
Nasz Bank to aplikacja mobilna systemu bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Wąsewie. Umożliwia swobodny, bezpieczny i skuteczny dostęp do Twoich finansów 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdujesz.
Cenisz swój czas, niezależność i mobilność? Wystarczy smartfon z aplikacją mobilną Nasz Bank, by w dogodnym momencie sprawdzić stan konta, dokonać przelewu, czy skontrolować wydatki.
Korzystanie z aplikacji Nasz Bank jest bezpieczne - dostęp chroniony jest kodem e-PIN lub z wykorzystaniem cech biometrycznych.
Poznaj zalety aplikacji mobilnej Nasz Bank i przekonaj się jak łatwo zarządzać własnymi finansami.
Funkcje aplikacji Nasz Bank:
- przegląd stanu środków na rachunkach bankowych
- dostęp do historii wykonanych operacji
- wykonywanie przelewów internetowych
- wykonywanie przelewów QR
- zakładanie i likwidowanie lokat dostępnych w IB
- zatwierdzanie operacji bankowych autoryzacją mobilną.
Korzystanie z aplikacji mobilnej Nasz Bank jest bezpłatne.
Instrukcja instalacji aplikacji NASZ BANK
Doładowania telefonów
Usługa jest szybka, wygodna i bezprowizyjna. Konto telefonu można zasilić z poziomu bankowości internetowej Internet Banking oraz we wszystkich placówkach Banku – na stanowisku dysponenckim i kasjerskim.
Zanim rozpoczniecie Państwo korzystanie z usługi, prosimy o zapoznanie się z Regulaminem doładowań pre-paid.
Jeśli chcą Państwo otrzymywać faktury VAT, to na stronie internetowej Blue Media należy zarejestrować dane firmy. Po każdym doładowaniu, otrzymacie Państwo fakturę na wskazany w formularzu adres e-mail.
SMS Banking
Bank w ramach Centrum Obsługi Klienta zapewnia dostęp do informacji o rachunku bankowym Klienta 24h na dobę za pomocą komunikatów tekstowych transmitowanych w sieci telefonów komórkowych.
Obsługa przez posiadacza rachunku może następować w formie:
-
na żądanie - posiadacz rachunku otrzymuje informację o stanie środków lub historii ostatnich operacji, wysyłając SMS-a do banku, następnie otrzymuje SMS-a zwrotnego z żądaną wiadomością.
-
raz dziennie - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a z informacją o saldzie raz dziennie o godzinie określonej przez Bank.
-
po zmianie salda - posiadacz rachunku otrzymuje SMS-a po każdej zmianie salda na rachunku.
{tab title="kredyty" class="red solid"}
Kredyt obrotowy w rachunku kredytowym przeznaczony na sfinansowanie dowolnych potrzeb związanych z działalnością gospodarczą
- okres kredytowania od 1 do 36miesięcy
wniosek o udzielenie kredytu obrotowego
Kredyt obrotowy w rachunku bieżącym przeznaczony na finansowanie dowolnych potrzeb związanych z działalnością gospodarczą
- okres kredytowania 12 lub 24 miesiące
- kredyt odnawialny
wniosek o udzielenie kredytu obrotowego
Kredyt płatniczy przeznaczony na pokrycie konkretnych zobowiązań płatniczych, wynikających z prowadzonej działalności gospodarczej
- okres kredytowania do 30 dni
wniosek o udzielenie kredytu płatniczego
Kredyt rewolwingowy przeznaczony na finansowanie bieżących potrzeb związanych z działalnością rolniczą
- okres kredytowania do 36 miesięcy
- kredyt odnawialny
wniosek o udzielenie kredytu rewolwingowego
Kredyt inwestycyjny przeznaczony na finansowanie projektów inwestycyjnych i rozwojowych
- okres kredytowania do 15 lat
- możliwość karencji w spłacie
wniosek o udzielenie kredytu inwestycyjnego
Kredyt Szybka Inwestycja przeznaczony na finansowanie m.in. zakupu maszyn, urządzeń, wyposażenia, środków transportu, nieruchomości itp.
- okres kredytowania do 96 m-cy
- minimalna kwota kredytu 30 000 PLN
- maksymalna kwota kredytu 750 000 PLN
- szybka decyzja kredytowa
Kredytowa Linia Hipoteczna na finansowanie dowolnego celu związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą
- okres kredytowania do 15 lat
- maksymalna kwota kredytu 2 000 000 PLN
- możliwość karencji w spłacie
{tab title="lokaty" class="red solid"}
LOKATY TERMINOWE STANDARDOWE
- wygodne (na okres od 1 do 36 miesięcy)
- bezpieczne (gwarancja Bankowego Funduszu Gwarancyjnego)
{/tabs}