Dzięki karcie Visa Euro nie musisz zabierać ze sobą gotówki na wyjazd za granicę – masz stały dostęp do środków na rachunku walutowym w euro.
- W kraju i w strefie euro transakcje bezgotówkowe wykonujesz bez ponoszenia dodatkowych opłat.
- Twoją kartą debetową Visa Euro możesz także płacić za zakupy w sklepach internetowych.
- Aby dokonać płatności zbliżeniowej na kwotę poniżej 100 zł, wystarczy zbliżyć kartę do czytnika.
- Za granicą limity dla transakcji zbliżeniowych są inne i zależą od kraju.
Przydatne informacje
W jaki sposób aktywować kartę?
Aktywuj kartę w 3 prostych krokach:
- Zaloguj się do portalu na stronie kartosfera.pl
- Pierwsze logowanie? Wybierz opcję Zarejestruj się i postępuj zgodnie z instrukcją
- W zakładce Moje karty odszukaj kartę, którą chcesz aktywować, a następnie kliknij ikonę:
- Potwierdź aktywację zgodnie z prezentowanymi na ekranie instrukcjami
- Możesz określić własny PIN w portalu kartosfera.pl lub otrzymasz go osobną przesyłką
Gotowe! Kart możesz już używać do płatności!
Kartę możesz aktywować także w dowolnej placówce naszego Banku. Karty wznowione oraz duplikaty możesz również aktywować w bankomacie – wystarczy wykonać dowolną transakcję z użyciem numeru PIN. W przypadku problemów z aktywowaniem karty skontaktuj się z dowolną placówką naszego Banku.
Jak zastrzec skradzioną lub zgubioną kartę?
Jeśli zgubisz kartę lub podejrzewasz jej kradzież, zastrzeż ją jak najszybciej. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- telefonicznie w godzinach pracy Banku pod numerem +48 29 645 80 50 (z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
- telefonicznie, za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart pod numerem +48 828 828 828 (z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
- osobiście w dowolnej placówce naszego Banku
- za pośrednictwem portalu kartowego kartosfera.pl
Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu. Oznacza to, że jeśli ktoś dokona Twoją kartą zakupów lub wypłaci z niej pieniądze, utracone środki wrócą na Twoje konto.
Jeśli razem z kartą utraciłeś dokumenty tożsamości, należy je jak najszybciej zastrzec. Nie ryzykuj, że ktoś nieuprawniony skorzysta z Twojej tożsamości i np. weźmie pożyczkę, którą Ty później będziesz musiał spłacić. Dokumenty również możesz zastrzec w naszym Banku.
Jakie są koszty przewalutowania transakcji zagranicznych?
Gdy dokonasz wypłaty gotówki lub płatności w punktach sprzedaży w dowolnej walucie unijnej innej niż waluta Twojego rachunku, otrzymasz wiadomość SMS z naszego banku. Poinformujemy Cię w niej o łącznych opłatach za przeliczenie waluty, wyrażonych jako wartość procentową naszej marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłaszanego przez Europejski Bank Centralny. Powyższą wiadomość będziemy wysyłać dla każdej waluty unijnej raz w miesiącu, po dokonaniu przez Ciebie pierwszej transakcji w danej walucie.